Zajlik a miskolci Y-híd építése



A munkálatok az egyik leglátványosabb szakaszban járnak: megkezdődött a Vörösmarty úti felüljáró elbontása.

A műtárgy bontása az ütemtervnek megfelelően halad. Elsőnek a híd felszerkezetéről távolították el a közműveket, a forgalomtechnikai eszközöket, az útburkolati rétegeket és a vasbeton hídszegélyeket. A következő ütemben a pályalemez felszeletelésével a hídgerendákat egymáshoz képest hosszirányban választották el, ezzel előkészítve a gerendák kiemelését. Ezekkel párhuzamosan a hídra vezető keleti oldali töltést is elbontották, létrehozva az emelést végző daru beállásához szükséges területet.

Az elmúlt napokban a gerendákat daruzták ki: az összetett munkafolyamat során a daru tartotta a kiemelendő hídgerendát, eközben a szakemberek speciális technológiával a gerenda két végét egy időben elvágták, így a hídgerenda kiemelhetővé vált a deponáló területre. A betongerendát és az egyéb bontott betonszerkezeteket a munkaterületre telepített törőberendezés aprítja fel.




Ütemtervnek megfelelőan halad a miskolci Y-híd kialakítása, jelenleg a meglévő híd bontása van soron. (fotók: NIF Zrt.)

A bontás következő fázisa a hídgerendák eltávolítása után a híd teljes vasbeton szerkezetének elbontásával folytatódik. A híd teljes elbontását követően, várhatóan ezen a héten cölöpalapozással folytatódnak a munkálatok. Ezután épülnek meg az új alépítmények, pillérek, majd az új hídgerendákat beemelve újra áthidalják a felüljáró alatt futó vasúti síneket. Az új hídszakasz a vonatközlekedés számára nagyobb űrszelvényt, a közúti közlekedés számára pedig szélesebb útpályát, új forgalmi sávokat fog garantálni. Az Y-híd megépítésével egy harminc éve tervezett fejlesztés valósul meg.

A felüljáró bontása a jelenlegi közúti közlekedésre nincs hatással, jelentősebb forgalmi korlátozások csak 2021 tavaszán várhatóak.

A projekt során részben előre gyártott elemekből álló, részben monolit vasbeton szerkezetű, háromágú híd épül. A tizeként plusz négy támaszú műtárgy a meglévő szintbeli vasúti kereszteződést fogja kiváltani, jelentősen növelve ezzel a csomópont forgalomáteresztő képességét. A nettó 13,5 milliárd forint értékű beruházás 2022 végi átadásával a tervek szerint megszűnnek a környéken csúcsidőben jelentkező torlódások; akik a Martinkertváros felől hagyják el Miskolcot, nem kell majd keresztülmenniük a belvároson.


Forrás: www.iho.hu, 2020.10.06.

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS:  AZ AKTULÁSIRÓL TÁJÉKOZÓDJON A FŐOLDALON 
TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu
ADÓSZÁM:
19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000