Megújul az internetes jegyvásárlás



A vasárnap életbe lépő új menetrenddel egy időben a jegyértékesítés is előnyös változásokat tartogat az utazóközönségnek, mostantól egy vadonatúj Elvira internetes jegyváltási rendszert használhatnak a vonattal utazók a menetjegyek megvásárlásához.

A jövőben a pénztárak helyett még jobban az önkiszolgáló megoldások felé terelődik a jegyeladás, a járványhelyzet is felgyorsította ezt a folyamatot. A MÁV-csoport fejlesztési terveiben hangsúlyos szerepet kap az eddigieknél kényelmesebb, gyorsabb, korszerűbb jegyvásárlás feltételeinek biztosítása. Magyarország első, teljes kínálatot biztosító online jegyértékesítő felülete idén teljesen megújul: az új Elvira már a vasúttársaság egységes jegyértékesítési rendszerében működik majd, összekötve a MÁV mobilalkalmazással is, így akár egy regisztrációval, de önállóan is használhatják az utasok mindkettőt.

A másfélhetes, korlátozott felhasználói számú próbaüzemet követően december 13-tól már mindenki regisztrálhat, a régi jegyértékesítési rendszerben található adatok kezelése, az új felület élesítése is megtörtént.

Az új Elvira használatakor a legszembetűnőbb változást a modern, letisztult kezelőfelület nyújtja. A másik kiemelt fejlesztés, hogy a MÁV applikációval közös felhasználói fiókot használhatnak a felhasználók, így az új Elvirán megvett jegy a MÁV appban is megjelenik, valamint e-mailben is megkapja PDF formátumban. Ezáltal a jegyet letölthetik, kinyomtathatják, vagy továbbíthatják annak, akinek a nevére szól. A vásárláshoz és az utazáshoz szükséges adataikat egyetlen kényelmes felületen kezelhetik, szükség esetén módosíthatják az utasok. Bármelyik felületen kezdeményezhetnek jegyvisszatérítést az online vásárolt jegyekre, ha a vásárlási feltételeknél ez a lehetőség nem volt kizárva. A felhasználók az elmentett számlázási- és bankkártya-adataikat is használhatják a webes és az applikációs felület esetében is. A bérletek megvásárlására az új Elvirán később nyílik lehetőség, de ez a funkció a MÁV appban továbbra is elérhető.

Az elmúlt időszakban számos fontos újítással bővült a MÁV mobilalkalmazás is. A legújabb verziófrissítés után a MÁV applikációban megváltott belföldi vasúti menetjegyek és egyes nemzetközi START ajánlatok esetén a sikeres vásárlást visszaigazoló e-mail tartalmazza a jegyeket PDF formátumban is. Ezeket ellenőrzéskor kinyomtatva vagy arra alkalmas eszköz képernyőjén lehet bemutatni.

A közösségi közlekedés egyik legelterjedtebb jegyértékesítési rendszerének informatikai hátterét a MÁV Szolgáltató Központ szakemberei fejlesztették az utasoktól beérkezett javaslatok, igények alapján, a MÁV-START, mint megrendelő együttműködésével.

A MÁV-START és a Volánbusz ugyancsak december 13-ától életbe lépő új országos menetrendjéről a MÁV honlapján található összefoglaló: https://www.mavcsoport.hu/mav-start/vasarnap-eletbe-lep-egyik-legtobb-fejlesztest-kinalo-vasuti-es-buszmenetrend

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Forrás: https://www.mavcsoport.hu, 2020.12.13.

IRODA: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. II/235. SZÁMLÁZÁSI- ÉS LEVELEZÉSI CÍM: 1066 Budapest, Teréz Krt. 38. (2014. február 4-től) NYITVATARTÁS:  AZ AKTULÁSIRÓL TÁJÉKOZÓDJON A FŐOLDALON 
TELEFONSZÁM: +36 1 353 2005 MOBIL: +36 30 512 1911, +36 30 209 5049, +36 30 567 9879 TELEFON/FAX: +36 1 353 0562 E-MAIL: info@ktenet.hu
ADÓSZÁM:
19815709-2-42 CÉGJEGYZÉKSZÁM: 403 SZÁMLASZÁM: 10200823-22212474-00000000